چگونه به کمک دیافراگم خود آواز بخوانیم | در 4 مرحله

بازدیدها: 39

دیافراگم

 

 

دیافراگم دومین عضله بزرگ در بدن است و اغلب کم از آن استفاده می شود . اما دیافراگم چیست و چرا برای خوانندگان اینقدر مهم است ؟


در این مطلب به شما خواهیم گفت و یاد میگیرید که چطور از دیافراگم خود فقط با 4 مرحله تمرین آسان آواز بخوانید و قادر خواهید بود سریعتر ، بالاتر ، بلندتر ، طولانی تر و بهتر آواز بخوانید و صدایتان را بهبود بخشید .

 

شما همچنین با این کار به بدن خود کمک می کنید تا با کارایی بهتر ، نکات منفی را به طور موثر تر پاک کند ، استرس را کاهش دهد و از سلامت صدای شما محافظت کند .

 

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا دریابید که چگونه یک تغییر ساده ، تکنیک شما رو تغییر می دهد و با تمرین اصلی بطور ویژه ای می تواند در عملکرد شما معجزه کند .

 

چگونه در دیافراگم خود آواز بخوانیم ، در 4 مرحله

 

 شما نمی توانید آن را ببینید یا حتی احساس کنید ، اما این قسمت مهمی از آواز خواندن است. دیافراگم یک عضله نازک است که در پایین قفسه سینه تان قرار دارد و آن را از شکم جدا می کند.

در حالی که نمی توانید آن را به روشی که می توانید روی اندام های جنبشی یا ابرو تان کنترل داشته باشید ، کنترل کنید و نمی توانید هنگام تنفس حرکت آن را متوقف کنید ، اما می توانید کار آن را کمی سخت و وقوی تر کنید.

این ممکن است یک عضله نازک باشد ، اما دومین عضله بزرگ در بدن است ، که اگر از تمام توانایی های خود استفاده کند ، آن را به یک نیروگاه قدرتمند و بالقوه تبدیل می کند.

این عضله است که در برابر آزاد شدن نفس مقاومت می کند و یک محیط کنترل شده برای آواز شما ایجاد می کند.

در این مطلب یاد می گیرید که آواز خواندن از دیافراگم در کنار تکنیک های دیگر مانند واضح بودن بیان و کلام و وضعیت و حالت خوب بدن کار می کند – و فقط در 4 مرحله به آسانی می توان به آن رسید .

 

 

آواز خواندن از دیافراگم به چه معناست ؟

 

دیافراگم به مکانی گفته می شود که نفس از آنجا می آید. ممکن است در مورد تنفس از سینه یا تنفس از دیافراگم بشنوید ، یا قبلا شنیده باشید . در حقیقت ، وقتی نفس می کشید ، هر دوی اینها درگیر می شوند.

با این حال ، اگر اولی را بیشتر از دومی درگیر کنید ، نتیجه آن یک نفس کوتاه و کم عمق است که برای حفظ و کشیدن یک نت طولانی ، باید بصورت قوی یا بالا تلاش کند .

 

یه آزمایش جالب

سعی کنید یک بادکنک را به اندازه کامل باد کنید. حالا به تدریج کمی هوای آن را خارج کنید و به صدایی که می دهد توجه کنید . اکنون بادکنک را تا نیمه باد کنید کنید و اجازه دهید هوا سریع خارج شود. صدایی که می دهد کمتر کنترل شده و کاملا اتفاقی است.

این آزمایش کاملا شبیه دیافراگم و ریه های شما است.

دیافراگم هوا را در ریه های شما نگه می دارد و اگر ریه های شما به درستی “باد نشده” باشند و اجازه دهید که هوا خیلی سریع خارج شود ، یک نت که میخواهید اجرا کنید به نظر خوب نمی آید و دیگر کنترل آن را ندارید .

 

 

افسانه آواز خواندن از دیافراگم

 

در حالی که ما آن را “آواز خواندن از دیافراگم” می نامیم ، شما در واقع از دیافراگم خود ، در حالی که آواز می خوانید ، استفاده می کنید تا اینکه از آن آواز بخوانید.

دیافراگم ، هیچگونه مسئولیتی در تولید صدا یا حتی تنفس ندارد.

به همین دلیل است که این عبارت اغلب به عنوان یک اشتباه در جامعه مربیان آوازی اگر استفاده شود یک عقیده ی غیر علمی است .

تعدادی عضله در ایجاد یک صدای آرام نقش دارند و از بسیاری جهات ، کل بدن شما باید درگیر شود. اما این دیافراگم است که نفس را تأمین می کند.  و این همان چیزی است که صدا را قدرت می بخشد.

 

 

ما همچنین در مورد “هسته یا بنیه بدنی” صحبت خواهیم کرد.

این مورد نزدیک به دیافراگم دیده می شود اما عضلات اطراف قسمت میانی شما را نیز در بر می گیرد – جلو ، پشت و پهلوها. این بنیه یا هسته ای است که کل بدن را تثبیت می کند ، به ویژه از کمر محافظت می کند و آن از وضعیت خوبی برخوردار می کند .

یک هسته یا قوه بدنی ، عضلات ضعیف با گذشت زمان منجر به مشکلاتی مانند فتق دیسک های نخاعی می شود. همانطور که ما در مقایسه با اجداد خود چنین زندگی کم تحرکی داریم ، هسته و دیافراگم اغلب نادیده گرفته می شوند.

ساختن یک قوه ی بدنی قوی به درگیر شدن دیافراگم و تشویق تنفس بهتر کمک می کند .

 

 

چگونه بفهمم که دارم از دیافراگم خودم آواز می خوانم ؟

 

 

دیافراگم

دم و باز دم

 

 

یک دست خود را روی سینه و یک دست پایین را روی شکم به سمت استخوان شرمگاهی قرار دهید ، و نفس عمیق بکشید.

کدام یک بیشتر حرکت می کند ، قفسه سینه یا پایین شکم شما ؟ آیا شانه های شما نیز بالا می رود؟ اگر قفسه سینه و / یا شانه های شما بالا می رود ، به این معنی است که نفس شما بسیار بالا رفته است و شما از دیافراگم خود نمی خوانید . این امر ما را در اولین قدم به سمت قرارگیری صحیح نفس سوق می دهد .

 

 

مرحله 1: از پایین شکم دم و بازدم کنید

 

دوباره دست خود را روی شکم قرار دهید. نفس عمیق بکشید ، اما این بار اجازه دهید معده شما منبسط شود و به قسمت دست و کمر فشار بیاورد.

این روش ممکن است جذاب ترین شکل به نظر نرسد ، اما کلید تنفس با دیافراگم است. اکنون نفس تان را آزاد کنید تا معده شما دوباره صاف شود.

این کار را تا جایی ادامه دهید که احساس کنید که برایتان طبیعی ست و دوم این است که از این طریق نفس می کشید.

شاید شما قبلاً همینطور نفس می کشیدید . در هر صورت ، ما به مرحله بعدی خواهیم رفت تا از دیافراگم آواز بخوانیم .

 

دیافراگم هنگام آواز خواندن چگونه کار می کند؟

 

دیافراگم از نظر تنفس با آواز مرتبط است – مسلماً پایه و اساس روش شما ست . هنگام نفس کشیدن منقبض و صاف می شود. و یک اثر خلا ایجاد می کند که هوا را به داخل ریه ها می کشاند.

سپس وقتی نفس می کشید ، دیافراگم شل می شود و هوا از ریه ها خارج می شود.

این همان چیزی بود که هنگام پیگیری مرحله 1 اتفاق می افتاد . خوانندگان آموزش ندیده که یاد نگرفته اند به درستی با دیافراگم خود درگیر شوند و از آن استفاده کنند ، غالباً از گره ، سختی و مشکلات صوتی مکرر رنج می برند.

که ما را به پرسش بعدی می برد …

 

 

چرا آواز خواندن از دیافراگم مهم است؟

 

چند دقیقه تنفس کنید ، فقط در آوردن هوا به قفسه سینه و قسمت فوقانی ریه خود تمرکز کنید.

متوجه خواهید شد که به سرعت خسته شده اید و باید سریع نفس بکشید. حالا کم نفس بکشید متوجه خواهید شد که انرژی بیشتری دارید و احساس آرامش می کنید. بسیاری از افراد تقریباً به اندازه کافی از ظرفیت ریه خود استفاده نمی کنند زیرا نفس های عمیق می کشند.

این مانع از حذف موثر دی اکسید کربنی می شود که هنگام استنشاق وارد بدن می کنیم . و این همان چیزی است که ما را خسته می کند.

تنفس آهسته و عمیق باعث بهبود سلامت جسمی و روحی و همچنین بهبود آواز خوانی شما با حمایت از نت ها می شود .

 

 

چگونه با تمرینات دیافراگم آواز بخوانیم

 

شما قبلاً از سطح دیافراگم نفس کشیده اید – به همین راحتی ! اکنون وقت آن است که نه تنها از مکان مناسب نفس بکشید بلکه این کار را به روشی کنترل شده انجام دهید. اگر یوگا (yoga ) ، پیلاتس (pilates ) یا تای چی (Tai Chi ) تمرین می کنید ، این کار برای شما آشنا خواهد بود .

 

 

مرحله 2 :  دم و بازدم خود را حفظ و کنترل کنید .

 

 

دیافراگم

 

 

روی یک سطح سفت یا سخت دراز بکشید. دوباره بصورت کم نفس بکشید.

این بار هم به همان صورتی که احساس انبساط معده ، در پشت خود را روی زمین احساس کنید – از هر اینچ ریه استفاده کنید .

در طول 4 ثانیه نفس بکشید . نفس تان را در طول 4 ثانیه نگه دارید ، سپس در طول 4 ثانیه نفس را خارج کنید .

پس از تمام شدن و کمی استراحت ، این شمارش تعداد را افزایش دهید .

ببینید چقدر می توانید  تا اعداد بالاتری بروید. روی ایجاد یک دم و بازدم واقعاً یکنواخت کار کنید و اطمینان حاصل کنید که شکم تان همراه با آن بالا و پایین می رود. پایین آمدن سطح معده تان باید همانند نفس تدریجی و پایدار باشد .

 

این یک تمرین عالی است که باید هر روز انجام شود .

و همچنین به صدای آوازخوان شما کمک می کند ، عضلات شما را تقویت می کند. داشتن عضلات و قدرت تنفسی قوی نه تنها از عضلات درگیر در آواز محافظت می کند ، بلکه به محافظت از کمر شما کمک می کند ، از انواع آسیب های کمر که در اواسط دوره زندگی شایع است جلوگیری می کند.

ممکن است اگر در سنین نوجوانی یا بیست سالگی باشید مسئله بزرگی به نظر نرسد ، با این حال ، ایجاد یک وضعیت بدنی قوی در سنین جوانی به این معنی است که کمتر به دلیل کشیدگی های کمر آسیب می بینید .

 

 

مرحله 3: دم سریع ، بازدم کشیده و طولانی

 

تا اینجا به این ترتیب شما از جای مناسب نفس عمیق می کشید و آن را کنترل می کنید . این برای خواندن تصنیف ها و آهسته خوانی شعر به شما کمک می کند. اما اگر آهنگ های پاپ با سرعت بالا ، هیپ هاپ بخوانید یا یک خواننده رپ باشید ، چه اتفاقی می افتد؟

 

برای شناسایی و توسعه بیشتر کنترل تان روی دیافراگم هنوز به این مراحل اساسی احتیاج دارید ، و واقعاً از این تمرین بعدی سود خواهید برد. و برای کسانی که تصنیف می خوانند ، این باعث می شود که دیافراگم شما حتی بیشتر حرکت کند .

 

 

مرحله چهارم: بصورت استاکاتو (staccato ) تمرین آواز بخوانید .

 

Staccato اصطلاحی است که در موسیقی برای توصیف بیان های ناگهانی و کوتاه ترانه استفاده می شود. این روش برای توسعه بخشیدن به آواز خوانی به کمک دیافراگم بسیار مفید است. سعی کنید با صدای بلند بگویید “ha ha ha” گویی که می خندی . کدام قسمت از بدن شما در حال حرکت است ؟ شانه ها و قفسه سینه یا پایین شکم و معده ؟ باید دومی باشد. در غیر این صورت ، دوباره امتحان کنید و ببینید آیا می توانید آنجا را هدف بگیرید. همین که پایین آمد ، “ha ha ha” را روی یک نت حرکت دهید و آن را بخوانید. و همان تأکید را که خنده شما را کوتاه و پر از انرژی می کند ، استفاده کنید .

 

سپس این حرف صدا دار را به “he he he” تغییر دهید و به دنبال آن “hi hi hi” و در ادامه تمرین با – “ho ho ho” تمرین کنید . مطمئن شوید که هنوز نفس زیادی می کشید ، البته نت ها را هجا کرده و حفظ می کنید. توجه کنید که در این تکنیک فقط به این دلیل که سرعت آن زیاد است به این معنا نیست که می توانید توان خود را فرو بریزید و اجازه دهید نفس های شما در یک لحظه نا منظم شوند . شکم شما باید کاملاً درگیر باشد و با هر صدا ضربان قلب شما را بگیرد .

 

چگونه نت های بلند را بخوانیم

 

برای مشاهده اینجا کلیک کنید

 

این چهار مرحله به شما امکان می دهد از دیافراگم خود آواز بخوانید ، اما کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید برای بهبود روی این مهارت انجام دهید . در اینجا چند تمرین دیگر وجود دارد که می توانید سعی کنید عضلات درونی خود را تقویت کنید و دیافراگم تان را داغ کنید . ورزش های متفاوت همچنین به شما کمک می کند تا هنگام تمرین صدای شما خستگی ایجاد نشود. بنابراین ها را با هم مخلوط کنید .

 

هنگام رفتن به بالای قسمت آواز ، بسیار مهم است که دیافراگم را درگیر کنید.

برای تأمین انرژی در اجرای نت ها ی بالا به شدت و نیروی زیادی احتیاج دارید و اطمینان حاصل کنید که به تارهای صوتی خود هنگام رسیدن به آنها صدمه نمی زنید.

 

در اینجا چند نکته در هنگام خواندن نت های بالاتر ذکر شده است :

 

  • بیشتر مراقب باشید تا به/از گلو فشار نیاورید .
  • همه چیز را آرام نگه دارید ، خصوصاً گلو را ، هرچه بالاتر می روید تنش نداشته باشید .
  • دهان خود را باز کنید تا صدا خارج شود .
  • و البته نفس کم و طولانی بکشید .

 

 

نحوه استفاده از دیافراگم برای خوانندگی پر تنش و بلند

 

اگر خواننده پانک ، متال یا راک هستید ، ممکن است نوعی داد و فریاد را در موسیقی های خود بگنجانید.

و کسانی که از تکنیک ( belt ) بلند و با حرارت آواز خواندن استفاده می کنند (خوانندگان تصنیف های موسیقی پاپ مانند آدل و مجریان تئاتر موسیقی) صدای فریادی دارند .

دیافراگم بخشی جدایی ناپذیر از این روش است و به محافظت از صدا کمک می کند . اگر می خواهید این تکنیک را در اجرا و ضبط خود وارد کنید ، این آموزش را تماشا کنید تا یاد بگیرید چگونه این کار را با خیال راحت و موثر انجام دهید .

 

 

برای مشاهده اینجا کلیک کنید

 

برخی از سبک های موسیقی وجود دارد که کمتر نیاز به بکار گیری و استفاده از دیافراگم نیاز دارند .

خواننده هایی که آواز ملایمی دارند مانند بیلی ایلیش (Billie Eilish ) کمتر از دیگران در خوانندگی به نفس عمیق احتیاج دارند .

 

اما هنگامی که سرعت یا بلندی را وارد کار کردید ، باید استفاده از دیافراگم را افزایش دهید.

این مربوط به یک خواننده رپ است که به سرعت و با صدای بلند شعر می خواند ، همانطور که سام اسمیت (Sam Smith ) در آلبوم جدیدش پرحرارت و با تنش آواز میخواند .

هر نوع موسیقی را که بخواهید بخوانید ، یادگیری نفس کشیدن از این طریق یک پایه عالی است.

و برخی فعالیت های مهمی مثل (شنا ، پیلاتس ، تمرین با وزنه) همیشه برای سلامتی کلی بدن و همچنین برای ارتقا سطح صدای شما ارزشمند هستند .

 

 

پرسش های مرتبط

 

 

آیا آواز خواندن از گلو بد است؟

آره. گلو ممکن است مهمترین قسمت بدن شما برای آواز به نظر برسد ، اما در حقیقت ، برای این منظور طراحی نشده است.

صدا کاملا از گلو عبور می کند و باید همیشه آرام باشد. تنها استثنا هنگام تنظیم آن ، در کمک کردن برای اجرای صدا های بالاتر است.

 

 

آیا می توانیم به طور خود آگاه دیافراگم خود را کنترل کنیم ؟

هم بله و هم خیر. در واقع این عضلات شکم شما هستند که تحت کنترل شما هستند.

و شما به این وسیله می توانید این را کنترل کنید و این بر دیافراگم شما تأثیر می گذارد. دیافراگم ، بدون اینکه شما آگاهانه کاری انجام دهید حرکت می کند ، بنابراین نمی توانید جلوی حرکت یا انقباض آن را بگیرید .

 

آیا ورزش های تنفسی باعث تقویت دیافراگم می شوند؟

فقط اگر آنها را درست انجام دهید. در ادامه مقالاتی در خصوص تمرینات ورزشی و تنفسی قرار می دهیم

هنگامی که از جای مناسب نفس می کشید بدون اینکه به آن فکر کنید ، می توانید مستقیماً تمرینات تنفسی خود را شروع کنید.

 

 

تهیه و گردآوری : تیز لرن

هر گونه کپی برداری ممنوع و بدون رضایت می باشد

 

شما چگونه از دیافراگم خود آواز می خوانید؟ آیا به دلیل تکنیک نادرست به تارهای صوتی خود آسیب رسانده اید ؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *